KUNDSERVICE


Med appen PostNord kan du hålla reda på paket som är på väg till dig. I appen kan du välja "Lägg till paket automatiskt" om du anger ditt mobilnummer eller e-postadress som du använde när du la din beställning på footloop.se Postnord appen kommer då hitta paketet och automatiskt lägga till det i appen så du kan följa paketet till ditt utlämningsställe.


Kontakta oss
Vi är här för att göra din shopping enklare och bra mycket roligare! Vi hjälper dig gärna om du undrar över något t.ex... Har du några frågor om din order ?
Du kan alltid kontakta oss via mail eller varför inte chatta med oss på vår Facebook sida – vi finns här för att hjälpa dig!


Maila oss: Vi svarar på alla dina frågor så fort vi kan. För svar per mail är du välkommen att kontakta oss via formuläret nedan eller maila till info@footloop.se

Ring till butiken: Vi finns tillgängliga på telefon mån-fredag kl 12–18 och nås på numret 08-341014. 


Ångerrätt
Motsvarar inte varan dina förväntningar eller är det fel storlek, lugn vi löser det!
Hos oss på Footloop gäller distansköplagen och då har du alltid 30 dagars öppet köp på det du handlar hos oss.

Vilka betalningsätt har ni?
Vi erbjuder Klarna Checkout som betalningssätt inom Europa. Efter identifiering i kassan visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som du kan använda. Du väljer normalt önskat betalningsalternativ efter det att du har slutfört  ditt köp.

Gäller det ett byte?
Om du vill byta din vara mot en annan storlek, färg eller kanske ny modell. Kan du maila till oss Info@footloop.se döp mailet BYTE + ditt ordernummer i ämnesraden.
Vi kollar att varan finns kvar i lager och håller undan den tills det att vi har fått tillbaka din retur.
På lappen du fick med skriver du ner vad du vill byta till och lägg med den i paketet som du ska skicka tillbaka. När vi har fått din retur så skickar vi ut det du vill byta till!

Varför ber vi er både maila och fylla i returlappen? Jo, vi vill försäkra oss om att du ska få den vara du vill byta till. Eftersom en retur kan ta några dagar så vill inte att du går miste om den vara du vill byta till. Därför lägger vi undan den åt dig med en gång när du mailat oss!

Var är exakt mitt paket?
Spåra din beställning via PostNord.se för att se var din beställning befinner sig just nu. Ange de kollinummer som du fick i leveransmailet som skickades till dig i samband med att du lade din order.

Gäller det en retur?
Fyll i returlappen som du fick med i din beställning. Och skicka tillbaka paketet till:

Footloop AB
Götgatan 26
118 46 Stockholm

Efter vi mottagit din retur/reklamation får du ett mail med din bytes/returbekräftelse. Gjorde du ditt köp med betalkort eller med direktbetalning så sätts pengarna in på samma konto som de drogs från. Detta brukar vanligtvis ta mellan 1-3 bankdagar efter det att vi har fått tillbaka varan och kontrollerat att den är i det skick som vi skickade ut den i. Är produkten betald via faktura hänvisar vi dig till Klarna.se som tar hand om alla våra fakturor. Bra att veta: Om du väljer att skicka tillbaka din produkt så ska den vara oanvänd och i original skick!


Reklamationer/Garanti
Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle det mot förmodan vara fel på leveransen eller produkten. Kontakta oss så snart som möjligt så ordnar vi att du får byta ut varan kostnadsfritt med en ny produkt. Om den nya produkten inte finns i lager gör vi en retur och ersätter dig alla kostnader. Om förpackningen/kartongen skulle vara trasig när du hämtar ut paketet så ber vi er att anmäla det där ni hämtar ut paketet. Vill du reklamera en produkt, kontakta oss via mail så svarar vi så fort vi kan. Vi följer allmänna reklamationsnämnden (ARN) när det kommer till reklamationer.

Läs mer på: Allmänna reklamationsnämnden