KUNDSERVICE


Med appen PostNord kan du hålla reda på paket som är på väg till dig. I appen kan du välja "Lägg till paket automatiskt" om du anger ditt mobilnummer eller e-postadress som du använde när du la din beställning på footloop.se Postnord appen kommer då hitta paketet och automatiskt lägga till det i appen så du kan följa paketet till ditt utlämningsställe.

Kontakta oss
Vi är här för att göra din shopping enklare och bra mycket roligare! Vi hjälper dig gärna om du undrar över något t.ex... Har du några frågor om din order ?
Du kan alltid kontakta oss via mail eller varför inte chatta med oss på vår Facebook sida – vi finns här för att hjälpa dig!


Maila oss: Vi svarar på alla dina frågor så fort vi kan, vanligtvis inom 24 timmar. Du är varmt välkommen att kontakta oss på info@footloop.se



Vilka betalningssätt har ni?
Vi erbjuder Klarna Checkout som betalningssätt inom Europa. Efter identifiering i kassan visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som du kan använda. Du väljer normalt önskat betalningsalternativ efter det att du har slutfört  ditt köp.

Ångerrätt
Motsvarar inte varan dina förväntningar eller är det fel storlek, lugn vi löser det!
Hos oss på Footloop gäller distansköplagen och då har du alltid 14 dagars öppet köp på det du handlar hos oss.


Vad kostar frakten hos er?
Vi vill att det ska vara så kul som möjligt att shoppa från oss! Så vi har valt att ha Fri frakt & Fria returer.


Gäller det ett byte?
Du har alltid 14 dagars ångerrätt och 14 dagars bytesrätt från att du mottagit din vara. Givetvis förutsatt att varan inte är använd och returneras till oss i originalskick. Fyll i retursedeln och lägg den tillsammans med de varor du vill returnera. Prova gärna dina varor, När vi har fått in din retur bekräftar vi detta genom att skicka ett mail till dig.
Om du vill byta din vara mot en annan storlek, färg eller kanske ny modell. Kan du maila till oss Info@footloop.se döp mailet BYTE + ditt ordernummer i ämnesraden.
Vi kollar att varan finns kvar i lager och håller undan den tills det att vi har fått tillbaka din retur.

Varför ber vi er maila till oss. Jo, vi vill försäkra oss om att du ska få den vara du vill byta till. Eftersom en retur kan ta några dagar så vill inte att du går miste om den vara du vill byta till. Därför lägger vi undan den åt dig med en gång när du mailat oss!

Var är exakt mitt paket?
Spåra din beställning via PostNord.se för att se var din beställning befinner sig just nu. Ange de kollinummer som du fick i leveransmailet som skickades till dig i samband med att du lade din order.

Gäller det en retur?
Fyll i returlappen som du fick med i din beställning. Och skicka tillbaka paketet till:

Footloop
Folkungagatan 132
116 30 Stockholm

Efter vi mottagit din retur/reklamation får du ett mail med din bytes/returbekräftelse. Gjorde du ditt köp med betalkort eller med direktbetalning så sätts pengarna in på samma konto som de drogs från. Detta brukar vanligtvis ta mellan 1-3 bankdagar efter det att vi har fått tillbaka varan och kontrollerat att den är i det skick som vi skickade ut den i. Är produkten betald via faktura hänvisar vi dig till Klarna.se som tar hand om alla våra fakturor. Bra att veta: Om du väljer att skicka tillbaka din produkt så ska den vara oanvänd och i original skick!


Reklamationer/Garanti
Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle det mot förmodan vara fel på leveransen eller produkten. Kontakta oss så snart som möjligt så ordnar vi att du får byta ut varan kostnadsfritt med en ny produkt. Om den nya produkten inte finns i lager gör vi en retur och ersätter dig alla kostnader. Om förpackningen/kartongen skulle vara trasig när du hämtar ut paketet så ber vi er att anmäla det där ni hämtar ut paketet. Vill du reklamera en produkt, kontakta oss via mail så svarar vi så fort vi kan. Vi följer allmänna reklamationsnämnden (ARN) när det kommer till reklamationer.

Läs mer på: Allmänna reklamationsnämnden

Org: 920910-3473
Adress: FOLKUNGAGATAN 132 11630 Stockholm